Business Skills radionica. FER,...

Cijenjene kolegice i kolege,

Zadovoljstvo nam je na novoj Business Skills radionici ugostiti dugogodišnjeg poduzetnika u području televizijske produkcije, g. Vedrana Perišića. Radionicu suorganiziraju FER i Hrvatska sekcija IEEE-a, a ona će se održati na FER-u, u dvorani B4, s početkom u 16:00 sati.

Industrija multimedija jedna je od najvažnijih gospodarskih grana današnjice, s obzirom na velik društveni utjecaj kojeg ima. Televizija, kao jedan od najprivlačnijih i ujedno najmoćnijih medija, pod utjecajem novih tehnologija upravo doživljava golemu transformaciju. Dok nitko još sa sigurnošću ne može znati kako će televizijski medij izgledati za deset ili dvadeset godina, ipak postoje ljudi koji su čitave karijere posvetili njegovoj transformaciji. Jedna od takvih osoba je i naš ovotjedni gost Vedran. Središnja tema njegovog izlaganja i, prije svega, interaktivnog razgovora s vama, je:

 

Kako napraviti modernu televiziju?

 

Vedran će nam odgovoriti na sljedeća najvažnija pitanja suvremene televizijske industrije:

  • Kako napredak IP tehnologije utječe na unapređenje televizijske tehnologije?
  • Je li IP disruptivan u odnosu na uobičajene tehnologije koje se koriste u prijenosu slike, zvuka i metapodataka u mediju kojeg nazivamo televizijom?

Naš gost ima uistinu upečatljivu poslovnu i stručnu karijeru, pa je količina zanimljivih tema o kojima možete saznati mnogo iz prve ruke neobično velika:

Odmah nakon srednje škole, Vedran se zaposlio na trećem programu HTV-a. Nakon dvije godine postao je montažer odgovoran za cjelokupni proces montaže te za upravljanje i podučavanje mlađih montažera. U to vrijeme također režira i bavi se  animacijom. 1992. godine dobiva stipendiju na European Film Collegeu u Ebeltoftu u Danskoj, te uz studij drži, za studente, predavanja o TV on line montaži. Iste godine montažer je dokumentarca za European Film College te surađuje s Max von Sydowom kao naratorom i Mortonom Arnfredom kao režiserom. Film je bio predstavljen na filmskom festivalu u Cannesu. Potom radi kao  freelancer i pomoćnik producenta i redatelja na nekoliko velikih projekata, uključujući “Božić u Beču“ (Placido Domingo, Charles Aznavour i Sissel Kirkjebo) te “Requiem za Sarajevo”.

Godine 1995., željan novih iskustava, s kolegom pokreće Tvornicu Bitova, poduzeće za posebne TV projekte. Najuspješniji projekt Tvornice bitova bio je razvitak kviz showa kratkog formata – “Upitnik”. Upitnik je trajao sedam godina i bio najuspješniji hrvatski televizijski format takve vrste. Nakon velikog uspjeha u Hrvatskoj, “Upitnik” je 1999. prodan kući “The Best MTM” iz Budimpešte, a Pero postaje njihov savjetnik za prodaju i oglašavanje.

Novo poduzeće, Adria AMS, osnovao je 2002. Unutar njega, svom iskustvu dodaje i akviziciju sadržaja kao i istraživanje i razvoj, te odabire TV i mobilnu komunikaciju kao polje glavnog interesa. Radi na sadržaju za projekte T-mobilea i T-Portala, kao i platformu za integraciju glasovanja na raznim medijima na RTL-ovom “Big Brotheru”.

Od 2006. radi u Hrvatskom Telekomu kao direktor Odjela razvoja i podrške, te menadžer projekta MAXtv. Nakon toga kao izvršni direktor Odjela za razvoj i menadžment sadržaja vodi MaxTv kao proizvod.

U rujnu 2009. počinje raditi za poduzeće Ujedinjene produkcije kao glavni izvršni direktor, gdje producira brojne emisije za kompanije poput Dm-a i CroMarisa. Na projektu 'Kod Ane' osmišljava novu uslugu vezanu uz interaktivnu televiziju na MAXtv-u, takozvani 'crveni gumb', radi na projektu Hrvatske nogometne lige za MAX tv te istovremeno radi i kao konzultant za Adria AMS na projektu proizvodnje i strateškog osmišljavanja dva tv kanala: 'Playomania' i 'DjuDju Head', koji su se emitirali dvije godine.

Uvijek u potrazi za novim izazovima, odlučuje postati partner s osnivačima poduzeća Electra Entertainment iz Velike Britanije i pokrenuti hrvatsku granu: Electra Entertainment d.o.o., koja je kao konzultantska kuća u suradnji s Hrvatskom Poštom osmislila projekt nove televizijske usluge uz plaćanje – Evotv.

Nakon prodaje Evotv-a Hrvatskom Telekomu osniva firmu Agregator d.o.o. čiji je najveći uspjeh pokretanje PlanetSport kanala 2017. i vođenje televizije tri godine. PlanetSport je imao 5 IPTV kanala i bio je korak prelaska u novu tehnološku paradigmu televizije koja se bazira na IP tehnologijama. Zahvaljujući naučenom na Planetsportu o ˝novoj televiziji˝ Vedran za podružnicu MediaPro, u Beogradu gradi NDI televizijsku infrastrukturu za 40 kanala pri čemu se educira na brojim tečajevima VIZ-a i Newteka te stvara novi software prilagođen klijentu koji omogućava urednicima internetskog portala da rade televizijsku grafiku u istom okruženju kojim editiraju internetski sadržaj.

Televizija se danas mijenja iz korijena, a mi smo svi svjedoci te velike transformacije. Što se zapravo događa s tim medijem, poslušajte i porazgovarajte s jednom od najupućenijih osoba na sutrašnjoj radionici!

 

Svi ste dobrodošli!

Autor: Dubravko Sabolić
Popis obavijesti